Banki wprowadzają konsumentów w błąd!

UOKiK szacuje, że w związku z wcześniejszą spłatą kredytów konsumenckich do zwrotu na rzecz konsumentów pozostaje kwota około 1,5 miliarda złotych. Spłacając szybciej kredyt nie warto więc zwlekać ze złożeniem do banku lub firmy pożyczkowej reklamacji, w której domagać możemy się proporcjonalnego zwrotu prowizji.

Kredyt konsumencki, którego wcześniejsza spłata umożliwia konsumentowi domaganie się zwrotu części prowizji, to nie tylko kredyt udzielony przez bank czy pożyczka zaciągnięta w parabanku, ale także np. karta kredytowa lub zakup towaru na raty, gdy od konsumenta pobierana jest dodatkowa prowizja za rozłożenie płatności na raty.

Część z banków oraz firm pożyczkowych wprowadza konsumentów w błąd sugerując, że zwrot prowizji należy się tylko, gdy wcześniejsza spłata kredytu nastąpi po dniu 11 września 2019 r., w którym TSUE wydał korzystny dla konsumentów wyrok, sygn. akt C 383/18.

Nieistotne jest kiedy nastąpiła spłata – ważne jest, żeby kredyt udzielony został po wejściu w życie ustawy o kredycie konsumenckim, a więc w dniu 18 grudnia 2011 r. lub później.

 

Spłaciłeś kredyt lub pożyczkę przed terminem? Wypełnij formularz kontaktowyKLIKNIJ TUTAJ lub zadzwoń pod nr 730 307 301 i sprawdź jak w prosty sposób możesz odzyskać swoje pieniądze!

 

Autor tekstu: Jakub Piejak

 

Wróć do listy